14 November 2007

Utmaning med utlottning

Nu är det dags för en utmaning... eller ska vi kalla det uppmaning?

Varför används inte garn så ofta på våra alster? Jag har själv samlat på mig en del garn i forna dagar. De har legat och samlat damm och äntligen har de kommit fram och till användning. Det går att använda garn till så mycket. Att det sedan ger en mjuk känsla till dina alster är ett extra plus.

Har du också garn i dina gömmor? Plocka fram dem och låt dem ta plats på dina alster. Det ger, som sagt, en underbart mjuk touch till dina alster. Garn finns i allsköns nyanser och former och därför går det att matcha nästintill perfekt oavsett alster.

När du är klar med skapandet får du lämna en kommentar här. Dels för att jag och andra får kika och bli än mer inspirerade att använda garn. Bland de som senast den 30 november lämnar en kommentar med länk till ett alster som innehåller minst tre olika garn kommer jag att lotta ut ett kit med blandade garner. Och ja, såväl LOs, kort som altered är helt i sin ordning.

5 comments:

Ewonne said...

Vad kul med en liten utmaning :o)Ska försöka hinna med den, om inte annat så kanske den kan få mig att scrappa igen! Det var ju ett tag sedan nu, blir bara kort nu för tiden. Och jag håller fullständigt med om att det ger en varm och mjuk känsla till det man skapar, men har ändå så svårt att få till det med garn, men försöka det ska jag :o)

Anonymous said...

Efter en del bekymmer (eftersom jag är en virrhöna:) så har jag följt din utmaning... Så här har du 2 kort
http://pimms.blogg.se/1195931636_scraptrff.html

Tack för kul utmaning!!! Man behöver en spark i baken ibland!

maxell said...
This comment has been removed by the author.
maxell said...

Är det verkligen så få som använder garn och vill dela med sig av sina alster? Eller är det bara fullkommligt körigt nu när julmånaden har behagat infinna sig? Kanske den mänskliga faktorn med glömska spelar in...

Hur som haver. Det blev inte så mycket till lottning här. Martha får se fram emot garnpaket på posten framöver. Gillar dina kort med garn på.

Anonymous said...

Den här missade ju jag, men jag tycker det var KUL att se att du uppmanar folk att använda garn :-)
Maila mej gärna din adress så får du en överraskning av mej *ler* karin[@]sodak.se

KRAM!
http://kada.blogg.se