13 November 2007

Ett litet ord #18 - Själv

Ibland tänker jag på vad du kan tänkas tänka på när du sitter där alldeles själv...

Den här layouten handlar om att ibland säger han att han vill vara ute ensam. Även om det är lite av en omöjlighet ett tag till framöver så förstår jag honom. Han omges ständigt av människor och under hans vakna tid har han ytterst lite tid till lugn och tid
för sig själv. Därför brukar jag ibland låta honom sitta ute. Jag finns alltid i närheten. Något som jag alltid kommer att försöka vara. Allt utifall han skulle behöva min hjälp...

... och samtidigt vet jag att jag måste lämna honom ifred när han verkligen vill att jag gör det. Det här är nog en av de svåraste sakerna med att vara mor. Att hitta en bra balans mellan dessa två ting. Å inte sjutton lär det bli enklare med tiden. ;)

Klockan är inställd på ungefär den tidpunkt när fotot är taget. Timglaset och texten längst ner till höger anspelar till "alltid" i några olika aspekter... Vilka lämnas som övning till betraktaren...

Tillägg: Den här gången drogs min lott. Skoj! Det ska bli spännande att se vad som kommer med posten framöver. Jag tänkte faktiskt igår på om jag skulle göra en sannolikhetsberäkning för när (inte om) min lott skulle dras. Jag har trots allt gjort alla utmaningarna sedan jag hakade på...

No comments: