29 November 2007

Kyss...

... my ass...

En layout som jag gjorde för ett bra tag sedan nu.


Den stora stjärnan är en shakerbox, vilket gör att denna sida aldrig ser exakt likadan ut för varje gång du kikar på den även om alla som kikar här kommer att se den likadan... eller jag kanske ska byta ut bilden lite då och då? :)

Layouten är i verkligheten rak. Det är min fångst av den på bild som är sned. Å den vita ramen blev ojämn eftersom det är så pass bulkigt som det är och akrylfärgen var alldeles för bångstyrig (läs: för tjock) för detta ändamål. Fast den får vara som den är...

3 comments:

KarinSN said...

hehe, ja, det är svårt att vara kortfattad ibland ;-) jodå, jag tänkte inte ge mig in i Internet debatten och jag tänker inte vara akademiskt korrekt och skriva alla teorier och sidor av en aspekt. Jag kan det där, blivit drillad i det. Jag har lagt det bakom mig. På riktigt. Jag vill inte vara där igen. Jag vill inte behöva mötas av en opponering. Jag tog inte illa upp men det är inte vad jag vill. Jag vill kunna säga min mening och vara fri. Fri från det akademiska, fri från teorierna. Jag har läst. Jag vet en del, satt mig in i frågor. Men jag vill inte. Det att inte kunna läsa allt som susade runt i mitt huvud slet sönder mig. Orken hinner inte med.

Men jag förstår, det är det som snurrar och så möts man av ett exempel och då finns alla tankarna där. Men jag missade inte en aspekt. Jag struntade i att skriva om den ;-)

Akademin är inte som andra världar. Jag bor kvar i lund men undviker det.

Men det som är kul är att det du skriver är det som var mitt intresse när jag var mitt i smeten. Det är skitspännande rätt ut sagt. Hur vi funkar, hur vi är i sociala sammanhang och då på nätet (slarvigt använt, ja). En av favorittankarna att klura över är det om att ses irl. Vad är det? Att vara på riktigt?

Ja, över en kopp kaffe hade det blivit ett spännande samtal. Det är kul att tänka stora tankar men det akademiska har jag lämnat nu.

Men jag är glad att du tittar in i min hörna. Jag är kass på att skriva kommentarer själv. Det kommer så många tankar. Men alla skrivs inte ner.

Cattis said...

Du är en sån härlig kreativ scrappare!! Har kikat runt och inspirerats av dina alster. Gillar ditt julspel super mycket!
Själv så sitter jag just nu och syr hela kvällarna...ska vara med på en julmarknad på söndag. Kommer visa det i bloggen om nån dag. Sen ska jag sätta mig ner och scrappa igen... ;o)

Kram/Cattis

Emma said...

Även du rockar ju, kiss my ass va snygg den här är! :) Shakerkort-idén var ju himla smart!