08 January 2012

SnöKUL

Vintern i år har lämnat en hel del att önska. Dock fick vi såväl vit jul som nyår och nu är det vitt igen. Ja, all snö som fallit har töat bort mellan varven. Kanske, kanske kommer snön att ligga kvar nu. Det är trots allt kallare ute...

Vinter för mig eller oss är snö. Annars är det ingen vinter. Snön gör allt ljusare och det är dessutom skoj med snö...


... som här när liten man leker och busar i nyfallen snö. Fotot är från förra året då snön kom i kubik på en gång. Ren lycka för en liten man!


Jag började med vit cardstock där jag stämplade och embossade snöflingor i vitt. Ena kanten målades blå med några olika färger i lager på lager. Färgen vattnades och jag tippade pappret så det fick rinna som det rann.

De embossade snöflingorna tar inte emot färgen på grund av resistegenskaper. Istället rinner färgen och fastnar runt om varför några av flingorna framhävs mot den vita bakgrunden.

Den yta därifrån färgen runnit använde jag för att skriva min journaling med vit penna. Fiffigt och smidigt som passar in i helheten.


Jag skar ut en snöflinga med Cameo och fäste tillsammans med blå halvpärlor intill fotot som i sin tur sitter på 3D-kuddar. Snöflingan målades även med snöpenna för att få struktur.

Samma penna målades även på rubriken. Här gäller det att vara varsam när färgen värms då skummet lätt kan deformeras.

Ett av mönsterpappren har embossade snöflingor på sig. Här drog jag över lätt med vit akrylfärg för att förstärka snökänslan. Ja, återigen är det resistegenskaper som gör att färgen inte fastnar på själva snöflingorna.

Utmaning

Skapa något kring snö och vinter.

Har du ingen snö – skapa om längtan efter denna eller – ve och fasa ;) – lycka över att den inte är hos dig.

Med önskan om en trevlig helg från hon som varit ute i snön och röjt...
maxell


Materiallista finns här.

1 comment:

Linda said...

Jag vill oxå ha en maskin som kan skära ut så där tjusiga snöflingor!! *tjurar lite*
Du har en grej i min blogg!
Kramar