28 November 2007

Julkort för att sprida glädje - DT-alster för Jommas

Det här känns som ett julkort av och för mig. ;) Svart bakgrund för mesta möjliga kontrast samtidigt som det matchar den lilaaktiga nyansen hos det övriga.

Fågeln från SassaFras Lass Holiday Bliss är stämplad med en Watermardyna. Sedan har jag gett mig på att färglägga med torra chalks. Det är var pilligt med alla små detaljerna och i kombination med att jag gillar det där ruffiga utseendet har jag även chalkat runt motivet. Alternativet hade varit att endera införskaffa mer precisa verktyg eller sudda runt motivet. Fast nu är det som det är och jag tycker att det passar ihop med den kluddade akrylfägern och även den vita kanten på mönsterpappret.

1 comment:

Anonymous said...

Helt unikt och vansinnigt snyggt! Skicka ett till mig, pretty please? ;-)