07 November 2007

Att använda tyg

Utmaningsresans sjätte utmaning handlade om att skapa ett alster som på något sätt innehåller något tygigt. Tyg är inte främmande för mig, men jag använder det inte så där överdrivet ofta. Kanske för att det inte är helt trivialt att arbeta med...

Med den bakgrunden var det rätt snart givet att jag ville använda mig av mer tyg på detta alster. När det hela var klart visade det sig att jag lyckats använda tyg på flera olika sätt.

  • tyg som "mönsterpapper" varav ett är stämplat och det andra är i mer jutevariant. Både för att skapa lite känsla av forna dagar.
  • tyg som ett litet litet papper på tagen. Där satte jag även i några öljetter i tyget.
  • tyg till att sy en rund blomma (svart med "runda" röda sömmar)
  • tyg eller filt till att klippa ut ett A till rubrik. Det är sedan sytt runt om en bit innanför kanterna.
  • tyg eller tygband i olika former (till blomstjälk, svart ricrac och som detaljer på tagen)

Fickan till tagen var det första jag kom på att jag ville ha med på detta alster. Egentligen ville jag göra en helt annan lösning överhuvudtaget med en sådan ficka. När jag sedan inte hittade materialet till att tillverka ett dylikt alster fick jag helt enkelt lägga den idén på hyllan och hitta på en annan lösning. En lösning som handlar om en viktig upptäckt angående hans personlighet. Helt enkelt en sådan där ypperlig sak att scrappa om så att vi minns den framöver.

Edit: Denna LO har blivit utvald när Scrappiz kikat på användande av tyg. Skoj! För tyg är skoj även om det är lite småklurigt att arbeta med.

3 comments:

Anonymous said...

Tack för kommentaren! :-)
Det är faktiskt papper som det stod santa på som jag klippte ut och sen kom (Kosepute) på att jag kunde ha 3de lack på. :-)

Anonymous said...

Tack för alla fina kommentarer,jag har inte haft riktig ork att vara lika braig tillbaka,men det kommer jag lovar.Hoppas allt är bra med dig och med pulkaåkaren;)kram!

Anonymous said...

Vad det du som hade gjort denna härliga och kreativa layout!!!! Den är supersnygg!!!!!