14 November 2007

Skisser?

Jag skissar långtifrån alltid när jag skapar. Ibland tar jag ett blankt papper och det blir bara som det blir. Andra gånger skissar jag under tiden jag skapar. Å ibland skissar jag i förväg. Noteras bör att det aldrig blir det exakt så som jag skissat.

Skisserna agerar istället mer som stöd för hur det kan vara än som regler hur det ska vara. Utan undantag är alla mina skisser fullklottrade med anteckningar, ritande och annat. Fast om någon skulle vara sugen på att se några skisser kan jag skissa upp dem utan alla mina extra anteckningar...

Låter det intressant?

Tillägg: Jag antecknar på min eviga "att-göra-lista" att jag ska se om jag inte kan hitta igen något smakprov på skissande i förväg och slutresultat.

3 comments:

Anonymous said...

Ja, det kan vara roligt att se! Jag skissar aldrig, utan bara trycker dit allt lite hit och dit. :)

Lilo said...

Jag gör som du, skissar ibland och ibland inte. Du! När man klickar på ditt namn kommer man inte till din blog, tror du behöver klicka i att din profil syns eller något? Som tur var har jag dig upplagd bland mina favoriter. =)

maxell said...

Oho. Nu ska det väl ändå vara synligt antar jag. Med lite extra information om mig och mitt leverne. ;)

Samtidigt passade jag på att lägga in dig Lilo så jag slipper leta med ljus och lykta efter din blogg för att se vad du hittat på sedan sist...

Angående skisserna så kommer de... Ska bara hitta någon som är någorlunda lik slutresultatet och en som inte är det.