13 November 2007

Ett litet ord #19 - TACK

Detta lilla ord som kan betyda så mycket. Ett ord som egentligen är lätt att säga. Fast ibland verkar det sitta väldigt långt inne...

Han brukar faktiskt säga det rätt ofta. Eller egentligen säger han "Tack så mycket" med tilllägget "för (vad han nu tackar för)". Den här sidan handlar om mina tankar kring att en del ser det som ytterst viktigt att barnen faktiskt tackar för sig med ord. Jag ställer mig frågan om det inte räcker med att de talar med hela kroppen så fort det känner tacksamhet. Ögon som glittrar och smilgropar som åker uppåt. Jag påminner även mig själv om att ett tack förtjänar ett tack och därför tackar jag för att han finns med som en bra del av mitt liv.


Den här gången löste jag journalingen som en liten bok. Den går alltså att ta loss från sidan för att bläddra och läsa i. En intressant sak är även att jag faktiskt använt mig av blomster. Det hör verkligen inte till vanligheterna. Men några fina blommor passar till fotot där han håller i ogräset som jag plockade i diket åt honom och som han var så tacksam för...

3 comments:

Anonymous said...

Åh så fin! :)

Joy for Health said...

Wow vilken snygg layout! Den var riktigt härlig och detaljrik. Man blir nästan lite varm i hjärtat av att titta på den. Gillar den skarpt!

Ewonne said...

Som vanligt mycket att titta på och förundras över! Tack för att du visar upp dina kreativa alster ♥