10 November 2007

Extrautmaning #15 - Värme (& Kärlek)

Värme kan betyda mycket. Just nu är det högaktuellt då snön och minusgraderna kommit. För visst söker vi väl alla lite värme när termometern börjar visa blått? Några tänder kanske en brasa. Andra får nöja sig med levande ljus... Ett annat ord som alltid är högaktuellt är kärlek. Det betyder så mycket!

Jag valde att kombinera dessa två begrepp och skapa kring ett foto på han iförd vintermundering och på åktur med mig. Jag skrev journalingen i imperfektum kring känslorna som jag får av det här "gamla" fotot. Avslutningen lyder "Varför imperfektum? Det skulle lika gärna kunna vara i presens och perfekt(um). Jag älskar dig. Mamma". Den skrivningen påminner mig om att vissa saker var enklare förr jämfört med nu, men inte fasen är det sämre nu egentligen för det. Jag gillar han för den han är och det kan inget ändra på.

4 comments:

Anonymous said...

Jag kan inte se någon bild här. Har det blivit fel?

Anonymous said...

ibland behöver man bara tänka efter lite... allt är bara annorlunda, inte sämre. fin lo!

Ellinor said...

Vacker LO och bra skrivit. Det kan vara bättre förr, men å andra sidan kan det som är nu ändå vara bättre än förr, fast på ett annat sätt...

*återgår till erratalistan*

Anonymous said...

Vilket gulligt foto och en mysig lo!! =)