28 November 2007

Minst sju sorters kakor - DT-alster för Jommas

Bland det första som slog mig när jag såg det här pappret från Daisy D's var en riktigt traditionell jul med massor av bakning och julstök. Förklädesutformningen med en mönsterpassad ficka var uppenbar. Sedan har jag gjort lite av min tolkning av julen med någorlunda knalliga dekorationer som matchar temat och även pappret.

Förra året hade vi alla bakrecept på olika papper som hamnade där de hamnade allt eftersom kakorna blev klara. Genom att skapa detta minialbum har jag organiserat upp det hela. Så nu ska det mycket till om det inte blir minst sju sorters kakor även i år...

Äras den som äras ska. Någon gång under 2004 råkade jag på åtminstonde en scrapdekoration med förklädesutformning. Den var gjord av Mariante. Minnes sviker mig lite, men eventuellt gjorde hon även något minialbum i samma utformning. Hennes alster hade en underbar heritagekänsla rakt igenom. Men visst ser ni väl den inspirationen i mitt alster?

1 comment:

Bakrecept said...

Jodå, det gör jag.

Fin blogg!