28 November 2007

I väntan på tomten - DT-alster för Jommas

Ibland kan väntan på att tomten ska komma kännas olidligt lång. Som ett försök att göra denna väntan kortare har jag skapat spelet 'I väntan på tomten'.

Stommen är ett 'vanligt' boxkort. När det öppnas hittar du spelplanen som är baserad material från novemberpaketet. Det här är ett spel som spelas med tärning och först i mål vinner.

Spelmarker, som med förel utgörs av knappar från novemberpaketet, flyttas ö
ver spelplanen där saker kan hända.Bland annat skall ett kort (där jag maskat SassaFrasstämpeln så att bara ramen används) dras och julsången som står på kortet ska sjungas. På så sätt kommer julstämningen på topp samtidigt som - i mitt fall - sonen får träning på luciasångerna innan det är dags för deras framträdande.

Vad som händer för den som hamnar på en pippifågel kan bestämmas från gång till gång. Använd fantasin och anpassa spelet till dina jular och vem/vilka som ska spela... för möjligheterna är oändliga.

Tillägg: Jag skickade in detta kort/spel som ett bidrag till utmaningsresans nionde utmaning - ett valfritt alster.

2 comments:

Linda said...

Detta var ju något av det coolaste jag har sett! Jättesmart idé! Och snyggt genomfört dessutom.

Anonymous said...

Sååååå fint ... kanske en idé att lifta?