25 November 2007

Extrautmaning #18 - En POSITIV attityd

Positiv - alltså inte ett sånt som spelar... - har en motsats i negativ...

Rubriken är riktigt lång. "En positiv attityd kanske inte löser alla dina problem, men det kommer att irritera tillräckligt med människor för att göra det mödan värt".


Sonen är lik sin
mor i att han kan visa sina känslor. Ena sekunden sprudlar det av skratt för att sekunden efter bytas ut mot stora tårar som trillar utför kinderna. Sedan har vi det här med ilska... och frustration... Känslostormande människor kan uppfattas som negativa av människor som råkar på dem. Det är så fel det kan bli. För genom att du tillåter dig själv uttrycka dina känslor - oavsett vad det är för känslor som det handlar om - har du möjlighet att nå viktiga insikter. Insikter som bland annat gör att du kan förvandla all energi till en positiv, effektiv och ostoppbar beslutsamhet.

Å ja, jag har valt den rosa färgen för att bryta mot fasader, murar, normer och regler om vad som är rätt eller fel. För det finns ingen som har rätten att bestämma att vi ska rätta in oss i tillrättalagda led... :)

Jag har dolt journalingen eftersom det är en text skriven av mig till min son. Den ligger inom ovanstående tema och innehåller de bakomliggande hemligheterna till att uppnå en genuint positiv inställning till livet. En vacker dag hoppas jag att min son kommer att läsa texten och förstå varför jag skrev den och vad den egentligen betyder...

4 comments:

ett litet ord said...

Underbart! Vacker lo och ärlig text.

Anonymous said...

HÄRLIG LO!!! Supertufft med rosa, jag håller helt och hållet med dej. Gillar overlay-arket och garnet på tagen extra mycket! TACK för titten!

Anonymous said...

Overlayen blev min absoluta favorit,mycket vackert tillsammans alltihop.Kombon är underbar!!
Hoppas din vecka blir lugn och fin med mycket vintersnö.
kram!!

Ellinor said...

Så vackra LO:s och tänkvärda texter!