19 November 2007

Extrautmaning #16 - Glitter

Glitter? Vad glittrar? Vad glittrar och betyder mycket för mig? Det är frågorna jag ställde mig.

Svaret blev att det är något magiskt med en promenad en solig vinterdag. Självklart ska termometern visa många många minus. Det är perfekt läge för att bege sig ut och låta alla sinnen påverkas. Smaka på omgivningen. Hör vad som träffar dina trumhinnor. Lukta på allt som når dina näsborrar. Betrakta allt som slår din näthinna. Å framförallt bör du känna efter hur underbart (och uppfriskande) det faktiskt är.

Fullständig journaling lyder som följer: "Solen står högt i skyn. Jag vandrar utan mål. Det knarrar så där härligt under fötterna för varje steg jag tar. Det biter i näsan som börjar anta en röd nyans. Så fort jag öppnar munnen bildas en mystisk dimma. Risken finns att jag blir blind av alla det vackra som jag ser."

Edit: Jag såg att det fattades lite balans på denna LO och därför stämplade jag dit några snurklor. Bilden är således uppdaterad.

1 comment:

Anonymous said...

Snygg!! :)