01 October 2007

Mot högre höjder

DT-alster för Jommas.

En LO som handlar om att leva på hoppet fast inte i 'vanlig' bemärkelse. Att hoppa är nämligen en risk som du bara måste ta och insatserna samt de medföljande kickarna har en klar tendens att öka med tiden.

Jag utgick från att jag skulle använda bokstavstickerserna från Sassafras och i möjligaste mån material från DT-kittet. Det här kändes spontant som svårkombinerade färger, men det vara bara att 'jump in' och resultatet är inte så himlans tokigt om jag får säga det själv...

Från Sassafras Lass kommer bokstavsstickers 'Dreamy Alphabet', prickigt papper 'Herman Dots', döskalle- och hjärtpapper 'Shiver me timbers'. Från Bam Pop kommer chipboardframe, fallskärmspapper, clearstamp "Furrybirds". Allt detta finns att köpa hos Jommas. Från mina egna saker har jag använt cardstock, pennor, stämpelfärger, några citat, QK dies samt cerise dekorgummi.

PS. Fråga mig inte varför kökshandduken är knuten kring en pyjamasklädd grabb. Han ville helt enkelt bara ha det så...

No comments: