31 October 2007

Om konsten att lära av misstag

Stellas anordnar en tävling med slutdatum idag. Det handlar om att scrappa ett ord - misstag. Jag valde att scrappa om relationen mellan ett litet barn och en katt (eller misse) och konsten att lära av misstag. Journalingen lyder som följer:

"Små barn och katter eller missar kan te sig som en omöjlig ekvation. De delar vissa egenskaper. Båda är starka individer med en enorm vilja. Båda gillar lek och bus. Fast d
et gäller att välja sina tillfällen. Att busa med en misse som vill vara ifred kan få konsekvenser. Det har du fått lära dig den hårda vägen. Fast allt som oftast är ni riktigt såta vänner som respekterar varandra och med tiden lär ni er båda av era misstag."

Jag visar även några detaljbilder. Notera att bilden längst upp till höger skulle kunna vara en egen LO i sig.

Angående skapandet av denna samt temat är det kanske intressant att notera att jag stämplade rubriken fel direkt på bakgrundspappret. Det misstaget gjorde att jag ändrade allt till egna lappar och jag måste säga att det vart rätt så mycket bättre så - med eller utan felstämpling...

1 comment:

Linda said...

Så snyggt det var att måla en fortsättning på kattkroppen med starka färger!