01 October 2007

Naturlig skönhet hemma

DT-alster för Jommas.

I mitt första DT-uppdrag ingick två utmaningar. Den andra var att jag skulle scrappa något som jag stöter på varje dag i min vardag.

Min LO handlar om att människor ofta blir hemmablina och ser inte skönheten i sin omedelbara närhet. Varje dag möts jag av en storslagen natur med berg, skog, mark och vatten och varje gång blir jag lika fascinerad och glad att jag har möjligheten att uppleva denna naturliga skönhet i stort sett varje dag.

Det randiga pappret från Bam Pop, den knalliga chipboardramen från Bam Pop, det prickiga pappret 'Herman Dots' från Sassafras Lass, hjärtana som är utklippta från SassaFras Lass papper 'Shiver me timbers', det prickiga bandet längst till höger från Junkitz 'Love Line Ribbonz' och pippifrågeln från Jenni Bowlin finns att köpa hos Jommas. Notera att jag tog en prick från SassaFras pappret till pippins öga. Tillagt material är cardstock, ytterligare band, QK alfabet Sophisticate samt dies, svart floss, egentillverkad overlay, stämplad uggla som jag lånat från sonen, en fluffig stjärna, chalks samt ett citat.

No comments: