01 October 2007

Jag i profil

DT-alster för Jommas.

I mitt första DT-uppdrag fick jag en färgsprakande kombination av papper och dekorationer. Det ingick även två utmaningar. Den första var att jag skulle göra en LO som säger vem jag är.

Pappret med klotter från Bam Pop kändes som mig färgmässigt och jag gillar verkligen dess upplägg och vågade färgblandningar. Det fick helt enkelt agera utgångspunkt med sina underbara neonrosa, turkosa, svarta, gröna och silvriga detaljer. Med en svart bakgrund var det givet att en av Bampops härliga Pop Frames 1 skulle få agera fotoram. Eftersom fotot täcker har jag skurit ut och återanvänt den knalliga rosa färgen för journalingdetaljer. För varje uttryck har jag försökt hitta en dekoration eller detalj som passar in i sammanhanget och tex passar Bam Pops fallskärmspapper perfekt som stadig mark (moln?) samt till texten om att 'våga lyfta' samtidigt som det matchar färgerna i övrigt. Jag använde Jenni Bowlins chipboard fågel som mall för en turkos fågel som jag trätt in i knallrosa floss och sedan skrivit text i mellanrummen. Några qk-figurer, mycket handskrivet och handritat, lite stämplat från Love Elsie Roxie Collection, Junkitz Love Line Ribbon och andra saker som jag hittade bland mina grejer visar på en profil av mig där uttrycket 'Chaos is order' är rådande...

Alla mönstrade papper, chipboardfågeln samt Junkitz band finns att köpa hos
Jommas. Just de här Love Elsie stämplarna finns inte att köpa här, men en annan kollektion, Jack+Abby, är minst lika rolig och användbar.

2 comments:

Lilo said...

Läckert!!!!=)

Anonymous said...

Skitsnyggt! :)