29 October 2007

Lift där det mesta återanvänds

Utmaningsresans femte utmaning gick ut på att scraplifta LOn till höger. Den är skapad av Adrienne. Jag köpte det mesta av konceptet.

Vita bakgrunder hör inte till mina vanligheter så det fick det bli. Upplägget med två foton inkl ett som påminner om ett foto som spottats ur en polaroidkamera kändes också rätt i sammanhanget då jag fick serieta tre
foton för att få med denna historiska händelse. jag bytte ut nyanserna på det turkosa mot mer blått och det gröna mot ljusare dito. Till detta la jag till gult för att främst lyfta fram det svaga gula i det gul/grönrutiga pappret. Det här är något som så klart syns bättre i verkligheten än på bild. Remsorna är målade med dabbers och sedan lagda lite huller om buller med några band samt en liten remsa från det rutiga pappret. De små cirklarna inkl ram som sitter på sidorna om det stora fotot har jag ritat själv för att fånga lite av det som händer på fotot och känslorna som väcks när jag minns tillbaka till händelsen i fråga. En overlay over fotot är lite skoj. En krona på hela verket som liksom flyger en bit ovanför det stora fotot som en gloria har även lite lilaaktiga "juveler". Att blanda olika typsnitt för rubriken är inte första gången för mig. Jag gillar det lilla kaos som det skapar. Är det något mer att säga om det här? Tja, att jag skapade denna mitt i nattvak för sonen så det var lite extra trevligt att scrappa just de här fotona till den här utmaningen.

I övrigt kan jag berätta att jag har haft en riktigt hektisk vecka med livet i allmänhet som tagit i princip all min tid. Jag har i alla fall hunnit med att proppa utmaningsburken full med små lappar. Några är redan genomförda, men lika så bra att jag la i alla ändå så har jag allt samlat. Å är det någon som har någon rolig teknik eller något roligt material på lut så hojta gärna till. För jag kan nog skriva på baksidorna med...

No comments: