22 October 2007

Booo

För ett tag sedan upptäckte jag att Scrapbodan anordnade en korttävling med tema alla helgon. Jag kände att jag bara måste försöka göra något efter att ha sett det färgglada och inspirerande kortet som Naomi gjort. Snabbt bestämt, mer tänkt och sedan till skott med att pussla ihop allt. Efter en väldigt jobbig helg kom vi hem och hittade ett mycket glädjande besked om vinst. Snacka om glada nyheter mitt i all bedrövelse... Tack!

Jag klipper in texten som jag skickade med kortet.

Jag har inspirerats av färgerna i Naomis kort, dvs lila, orange, svart, vit och silver (bytte ut guld mot silver). Färgtonen är fyllig då jag tycker att det ska vara det på sådana här kort. Jag har sedan ritat och klippt/skurit ut olika passande dekorationer och kompletterat med några qk-dies [qk-dies: pumpa, fladdermus, skelett(huvud), stamp (månen), jacks (delade) samt dogtag (som mall till stenen på tagen]. Tagen som följer med är arrangerad så att den passar in i kortets miljö
samtidigt som den fungerar fristående. Kortet är dubbelt så det finns plats att skriva mer (tex en passande text till eventuell medföljande present för att arrangera en rysligt bra helg samt avsändare) inuti det. Jag visar två bilder. Ett på själva kortet ensamt och ett som även visar på själva tagen samt några närbilder.

3 comments:

Lilo said...

Underbart kort!!! GRATTIS!!!

Anonymous said...

Du är ju bara såååå bra!!!! Vilket superdupersnyggt kort!!!!!

Grattis!!!!

Anonymous said...

Grattis!!
Vilket underbart spökkort!
Vilka fina detaljer...Vilket arbetet du har ölagt ner!!