31 October 2007

Award - You make me smile

Jag har fått en utmärkelse av Ewonne som tycker att min blogg gör henne glad. Det glädjer mig mycket. Lite extra kanske för att det känns skoj att kunna lysa upp tillvaron för någon nu när vi ställt om klockorna och dagarna är mörkare och mörkare... ända tills snön kommer och stannar kvar.



Å nu ska jag skicka vidare denna utmärkelse till 1o individer vars bloggar gör mig glad.

Cattis - Den första "riktiga" freestylaren som jag råkade på när jag engagerat mig på det stora vida svenska Internätet efter mitt flera års långa uppehåll i scrappandet. Hennes färgglada och fullbelamrade alster ligger mig varmt om hjärtat.

eleocharis - Här snackar vi tanke bakom alstren som ofta har dimensioner, glitter och lack. Detaljer helt enkelt. Sånt gillas - mycket!

Ellinor - Hon må säga att hon är en liten myra, men så liten är hon inte. En duktig kortmakare och scrappare som även skriver en hel del om livet i allmänhet. Att vi sedan delar ett visst yrkes glädje och bedrövelse är en helt annan sak... fast en av oss är på väg bort från det före den andra...

Floweret - Här säger ett citat av henne själv allt. "Mer handgjort till folket".

Knorrigt - Färgstarkt så det förslår och detaljer som är värd mer än varenda stund du lägger på att beskåda dem.

Kosepute - En scrappare som går sin egen väg och inte tvekar en sekund över att använda alternativa ickescrappiga material.

Lillylva - Här handlar det om "alternativa" saker. Sånt gillar jag skarpt. Å snyggt som attans är det.

Martha - En scrappare som vågar gå sin egen väg och det blir bara så bra då. Rock on!

Pixelit - Hon gör underbara kort med finurliga lösningar och i riktigt härliga färger.

Samara - En riktigt trevlig person som är fenomenal på att skriva journaling vilken berör och etsar sig fast i minnet. Att hon sedan skriver och säger en hel del underfundiga saker i allmänhet gör inte saken sämre.

I also take the opportunity to acknowledge two international scrappers that make me smile.

Elsie - I have to give one to her. I don't remember now if I encountered here already back in 2004 or not. I know however that I have always had a predilection for the classical typewriter font. So has she and she is really good at using it. We also share the joy in making handmade decorations and one has also made a business out of it...

Shirel - I don't really understand a word of what she is writing, but I really love looking at all her scrapping and especially all the lovely details.

2 comments:

Anonymous said...

Åh tack! :) Vad glad jag blir! :)

Halloween var igår, alltid den 31 oktober. Till helgen är det däremot allhelgonahelgen, då vi sörjer våra döda och tänder ljus på kyrkogårdar. Inte att blanda ihop. :)

Linda said...

Tack!! Så gulligt! =) Nu har ju du redan fått en utmärkelse, men jag hade gärna gett en till dig också!

Kram, Linda