09 October 2007

Vad är utveckling för dig?

Jag gav mig i kast med utmaningsresans andra del. Med minst ett ben i akademin föll det sig helt naturlig att scrappa om något som är bland de yttersta symbolerna för utveckling - en riktig dynamitgubbe. Det hela är även högaktuellt nu i dagarna och fram till minst en bit in i december... Undra om det var någon som överhuvudtaget förstod min tolkning kring temat.... ?


Jag har i alla fall helt enkelt valt att scrappa om något som symboliserar utveckling inom fysik, kemi, medicin, litteratur, fred samt, på senare tid även, ekonomi. För mig symboliserar detta utveckling under en relativt lång tid och inom många viktiga områden. Alfreds eget citat

Min dynamit leder snarare än tusen världsfördrag till fred. När människan insett att hela arméer kan komma att tillintetgöras kommer man att fortleva i gyllene fred

säger en hel del. Det visar på såväl faran som kan uppstå som den önskade utopin som kan uppnås genom utveckling relaterad till olika vetenskapliga områden.

Materialmässigt kan noteras att jag använt mig av nobelfrimärken samt en del av herrns testamente.

No comments: