16 October 2007

Ett litet ord #13 - Dina avtryck

För mig handlar ordet avtryck om saker som finns kvar - kanske för evigt. Avtryck kan vara ogripbara i form av upplevelser och intryck eller, som i det här fallet, fysiska artefakter som tex fot- och handavtryck. Egentligen är det inte avtryck i egentlig mening på denna LO, men ens blotta tanken på att försöka få en treåring att vara lugn för den stund det tar att kladda dit färg och sedan trycka loss hej vilt är lite lätt överväldigande. Tidigare i hans liv brukade vi dock alltid göra såna för varje månad. Nu har det varit uppehåll ett tag och äntligen har jag kommit på hur jag ska kunna dokumentera hur hans små fossingar och händer blir större och större och... större.

1 comment:

Anonymous said...

Vad fint! Det där påminner mig om att jag kanske borde ta tag i mina barns avtryck. Jag har gjort det med sonen några gånger, men aldrig med lilltjejen.

Tack för inspirationen!

Kram Jenny