13 October 2007

Jag har blivit utmanad...

... av Cattis och Lillkissen att berätta sju sanningar om mig. Här kommer de utan någon som helst rangordning:

1. Jag totalkvaddade den första bilen jag ägde.
Jag har dock sparat någon detalj som en påminnelse om hur det kan gå.

2. Jag har en gång liftat till ett annat land tillsammans med en person för att vi kom på att vi skulle göra det. Den resan innehöll inslag av nyplockade jordgubbar, lastbilar, skoskav, begynnande kärlek, en kyrka, rakvatten, en sten, polisanmälan samt världens dyraste frukost - resten är ytterst preskriberat.


3. Jag har åkt (ja jag hade chaufför :) ) 130 mil tor en helg för att gå på partaj. Ett infall som dök upp någon gång strax innan lunchtid på lördagen.

4. Jag är äckligt lik min far humörmässigt. Jag kan låta lika sur och tvär som honom fast varken han eller jag egentligen inte alls är det. :)


5. Jag har sagt både det enda och det andra åt en del inflytelserika personer som lyssnat på vad jag har att säga genom årens lopp. Bland annat har en numera fd statsminister samt mannen som nyligen blivit utnämnd till universitetskansler tagit åt sig och agerat utifrån vad jag varit med och påtalat för dem.

6. Jag har, liksom Cattis, fortfarande "problem" att kliva på brunnar märkta med A. Däremot behöver jag numera bara känna efter en gång om dörren är låst. ;)

7. Jag har arbetat i två forna Sovjetstater och jag skulle kunna tänka mig att göra om det.

Här är reglerna:


1. Länka till den som har taggat dig!

2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!

3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!

4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att de uppmärksammar att de blivit taggade

Jag skickar vidare denna utmaning till några personer dit den, så vitt jag kan se, ännu inte nått - eller i alla fall inte genomförts.
Annaanna Eleocharis Elisabeth Ellinor
Gankis Pixelit Samara

5 comments:

Anonymous said...

Sånt här gillar jag att läsa....
så man inte tror att man är ensam om vissa konstiga saker man har för sig.... ;o)

Kraam!

Anonymous said...

Done!... nu har jag varit duktig å svarat på utmaningen...

Anonymous said...

Utmaningen utförd!! Det var verkligen kul att läsa dina 7 sanningar!!

Samara said...

jag har inte haft tid än,men ska skriva det ikväll eller imorgon .

Ellinor said...

Hmm, nummer fyra stämmer in på mig och min pappa också... (min mamma bara suckar ;). Jag ska svara, så fort jag är lite mer i fas med tillvaron!