24 October 2007

En utmaningsburk

Utmaningar inom scrappingen finns i mängder. Den trånga sektorn är tiden och med tiden försvinner en del av minnet av alla roliga utmaningar och idéer som susar genom skallen. För att jag ska kunna organisera upp alla dessa mer eller mindre intressanta idéer har jag skapat mig en utmaningsburk. Jag samlar hittills alla dessa utmaningar på papper vilket gör att en del av dem försvinner i mängden och aldrig blir genomförda. Det har trots allt hunnit bli en hel del papper att bläddra igenom... och varje papper består av en salig blandning av utmaningar, skisser, tekniker mm.

När jag framöver stöter på eller kommer på någon sak (främst tekniker) jag skulle vilja prova eller göra tar jag fram en liten lapp där jag skriver ner detta. Denna lappen lägger jag i burken. När jag får ett ryck kan jag sedan slumpmässigt dra en eller två lappar ur burken och köra. Praktiskt och förhoppningsvis kommer jag att använda mig av fler tekniker och liknande allteftersom burken fylls på och töms...

Citatet på bruken tycker jag är väldigt passande i sammanhanget. Eller håller ni inte med om att Mary Lou Cook hade koll när hon yppade att "Kreativitet är att uppfinna, experimentera, växa, ta risker, bryta regler, göra misstag och ha roligt"?

Det svarta pappret med de vita cirklarna på har jag stämplat upp på eget bevåg... Jag hittade nämligen inget som inte var överbelamrat med cirklar överallt...

Tillägg: Jag skickade in denna burk som ett bidrag till Papp och Scraps burkskisstävling. Jag anade inte att den skulle uppskattas i all sin enkelhet, men det gjorde den. Jag kom nämligen på plats två. Inte så många bidrag totalt sett, men ändå - så TACK! Vinnaren är en pepparkaksburk som faktiskt inbjuder till provsmakning - av själva burken.

4 comments:

Anonymous said...

Åh vad smart!! Den idén snor jag rakt av, vilken toppenidé! :)

maxell said...

Skoj! Jag får kika in och se hur din blir.

Det finns olika varianter av utmaningsburkar att göra. Min är, som jag skrev, tänkt till främst teknikutmaningar. Annars kan det fungera med materialutmaningar tex. :)

Anonymous said...

Snygg burk... kanske vore något att ha för mina penslar istället för den vingliga komuggen de står i du!

Anonymous said...

Läcker burk!!!