30 April 2009

Knalligt påskris - Kort

Påskris. Är det sånt som vi fjuttar på ikväll för att ge plats för det nya? Kanske... Påskris är annars något av en klassiker i samband med påsk. Påskris är helt enkelt den dekoration som är min första association till påsk och därför är den givet att använda påskris på, till exempel, ett påskkort.

Är det inte lite 80-talsvarning för det här kortet så säg? Själv minns jag alla dessa lysande kläder och accessoarer som vi iklädde oss när vi gick på galej, konsert eller till vardags... ;) Tänk att dessa neonfärger är i ropet igen...


Hur som helst, jag ville helt enkelt slå på stort och valde neon för detta påskkort. Vasen är klippt på fri hand. Äggen och cirklarna är punchisar som jag klistrade på kortet innan jag ritade dit riset. Resultatet är ett riktigt sprakande påskkort.

Spontant ser jag att det går att använda exakt samma upplägg och istället rita blomstjälkar (och blad) mellan punchisarna. Resultat blir då ett färgstarkt blomsterkort.

För fler påskalster i knalliga färger - klicka här.

No comments: