02 May 2009

Alla kärringar på byn...

Jag tänkte länge och väl hur jag skulle scrappa påsken i pastell. Vanligen bjuder foton från påsken på starka färger som självklart kräver starka färger på papper och dekorationer. Till slut kom jag på att ibland är det helt ok att frångå fotots färger och fokusera på en sammanhållen inramning...

Credits to Creating Keepsakes for the egg pattern

Titeln till den här layouten kommer från en sång som barnen på sonens förskola brukar sjunga kring påsk. :) I torsdags kväll på sista april röjde flera avdem omkring runt "brasa majan" eller "majsatrasan"...

Credits to Creating Keepsakes for the egg pattern

Bakgrunden är ett papper som jag målat någon gång när jag suttit med sonen och målat. Alla dekorationer är ritade och färglagda av mig. Till det har jag lagt några mönstrade papper för att dels plocka upp lite färg från fotot och dels åstadkomma en mjuk pastellton.

För den här layouten har jag frångått att endast bygga vidare på färgerna från fotot och istället valde jag ett genomgående färgtema för papper och dekor

För fler påskalster som går i pastell - klicka här

No comments: