06 April 2009

En massa frågor... och svar

För ett tag sedan hittade jag en lista med frågor och svar i Ankis blogg. Jag gillade att läsa frågorna och hennes svar och tänkte att va sjutton... jag gör det jag med en dag när inspirationen infinner sig och jag inte har något bättre för mig. ;) Håll tillgodo.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
(rad 3) ..., no distinc-
(rad 4) tion between the urban and rural worlds seems meningful
(rad 5) any longer.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Partiklar i luften eller inget ;)

3. Vad såg du senast på TV?
Tecknat med konstapel Dribbel.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Snart halv nio på morgonen. (9.22 visar uret)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Passande nog är det "Meglomania" med Black Sabbath som fyller mina öron med ljuv musik...

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Lämnade grabben på förskolan.

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
En Skypekonversation och vad jag borde uppdatera med i min blogg... Jag kan aldrig sitta vid en dator utan att göra flera saker samtidigt.

8. Vad har du på dig?
Linne och braxer.

9. Drömde du något inatt?
Inte vad jag minns.

10. När skrattade du senast?
För några timmar sedan.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Rastlösa jag själv? ;) Nej, det finns finns två inramade intyg/diplom/bevis/"gesällbrev" som bevisar mina akademiska färdigheter här i livet.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Igår kväll såg jag och grabben en riktigt konstig ledtråd när vi var på jakt efter såna. ;)

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Härligt tidsfördriv där jag kan svara "fritt" på ett antal frågor. Det fyller sitt syfte och vem vet? Det är kanske någon som är intresserad av att läsa...

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
*skäms lite* Jag minns inte... Troligen var det således en dussinfilm eftersom den inte verkar ha gjort något bestående intryck på mig. ;)

15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
Jag skulle först och främst köpa mig skuldfri. Sedan skulle jag överväga hur jag bäst kunde bidra till en bättre värld... och agera. ;)

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om!
Jag är rätt snäll av mig. ;)

17. Tycker du om att dansa?
Hahaha. Hahaha. Hahaha. Vilken klassisk fråga! Jag står hellre i baren...

18. George Bush?
Min första association är en annan klassiker. "Say no to Bush!" *rodnar lite*

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Ett namn är bestämt och det har min son. Sedan känns det rätt meningslöst att svara på frågorna. Dock kan jag säga att mina barns namn är på något sätt omskrivningar av mitt eget namn och alla har ett namn som har en bra(tm) betydelse. Om det nu visar sig att jag ska avla mer vet jag att det namnet kommer den dagen vi ses.

21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Been there, done that...

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Egentligen vore det nog bäst om det är tyst...

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Samara, Birgitta, Metal och Kosepute. Sen erkänner jag vad jag sett på den sista tiden genom att jag gör en "Järvheden" och "Breaking the law". Jag önskar att alla som får för sig att svara på frågorna eller redan har gjort det visar mig till var jag kan hitta svaren. *smått nyfiken i en strut* ;)

1 comment:

Anki said...

Tjena!
Skoj att läsa dina svar så här mitt i påskhelg och regn när man inte har så mycket annat för sig.

Spännande att hitta ledtrådar...

Kram från Anki