05 April 2009

Spejsad - Layout

Först måste jag be om ursäkt för den massaker jag gjort på det svenska språket för att skriva titeln till den här layouten. ;)

Med det överstökat finns det nästintill oändligt med tillfällen på ett år för att uppmärksamma något som har med rymden (spejs) att göra. I februari uppmärksammade Skrotboken ett rymdtema och skapade med just det - rymdtema. Det handlar om raketer, planeter, utomjordingar, stjärnor och rymdhjältar.

Jag valde att utgå från en rymdkollektion av papper och tillhörande stämplar och skapade en layout om ett spejsat tillfälle. Jag och grabben har en hel del såna tillfällen...


För att förstärka det spejsade temat lekte jag ihop ett fotomontage. En detalj på varje sida skulle vara egengjord och biljetten gjorde jag för ungefär ett och ett halvt år sedan.


För att skapa en spejsad layout i mer än en bemärkelse gick jag hårt åt häftkuddarna...

För fler rymdinspirerade alster - se här.

No comments: