19 April 2009

Hur sjuk får man vara?

Det är en högst motiverad fråga för tillfället.

En vecka har gått och det enda som förbättrats för mig är att den konstanta frossan är borta. Nu kommer den bara ibland. Huvudvärken, slemmet, hostan, snoret, illamåendet och allt annat har bara intensifierats.

Dessutom har det spridit sig till grabben. Huga. Huga. Det gör ont i mig att se han må minst lika illa som mig. Barnkalaset som han sett fram emot pågår för tillfället. Vi kan såklart inte delta... Det sörjer han - mycket. Jag med...

Min far är inte heller pigg och kry än. Han har alltså varit sjuk i över 4 veckor eller en månad nu. Kommer det att vara lika länge för oss? Jag orkar inte!

Dessutom har jag inte tid att vara sjuk. Det har redan kostat mig början till en bättre framtid eftersom jag fått skjuta på en utbildning som jag skulle ha gått. Det innebär även att jag inte är kapabel att ringa en massa samtal som jag borde ringa... Typiskt att det skulle komma just nu när saker äntligen började röra på sig...

No comments: