27 April 2009

Våffelmonster - Layout

Från semlor till en annan läckerhet - våfflor. Mums! Jag är helt tokig i våfflor och har flera berättelser kring dem. Därför var utmaningen att skapa med det karakteristiska våffelmönstret mycket passande för mig...

Jag hittade dock inte igen det våffelfoto som jag vill scrappa. Istället hittade jag dessa foton från våffeldagen 2006.


Hemma hos oss serveras våfflor då och då och självklart på våffeldagen. Grabben är, liksom sin mor, tokig i dem. Det gav titeln våffelmonster - som en variant av kakmonster.


Alla våfflor är ritade och färglagda av mig. Några kanske tycker att fotonas kvalitet har mer att önska. När denna layout scrappades hade jag enormt datorstrul och därför fick jag dessa effekter på köpet. Å ja, jag gillar dem på något charmigt sätt.

Bakgrundspappret har legat till sig länge. Det var sommaren 2004 som jag, medan min då purfärske grabb sussade sött, färgade in det med te. De guldfärgade detaljerna anknyter såklart till att vi alltid serverar våfflorna med skogens guld, det vill säga hjortronsylt. :)

För historia, fakta och kuriosa om våfflor - klicka här.
För fler våffelalster - klicka här.
För våffelrecept - klicka här.

Tillägg: Jag har fler såna här infärgade papper från sommaren 2004. Något har jag redan använt, men något finns kvar. Det är alltså flera olika saker som jag använt för att färga in dem och jag får ett brett leende när jag tänker på mitt fria exprimenterande med de resurser jag hade att tillgå. Jag borde verkligen testa fler varianter...

2 comments:

Emma said...

Okej...jag lär mig aldrig. Hoppar lika högt varje gång jag tittar in och musiken helt plötsligt drar igång... Taskiga nerver, kanske ;)

Löööve the våfflalayout (ja, jag vet att du inte gillar missbruk varken av engelsa eller svenska språket, men ikväll bjuder jag på båda ;) )

Du har en liten award att hämta i min blög.

Kramen!!!

maxell said...

Musiken ja. Själv glömmer jag att sätta igång den...

Danke danke.

Hehe. Jag don't like sånt abuse? Jag do det all the tid. But(t) vanligen not i official sammanhang... ;)

Ska kika in senare... Spännande.