29 April 2009

Godislådor

Inför årets påsk valde jag att slutföra ett projekt som pågått alldeles för länge. Det har gått två år sedan jag påbörjade dessa godiskorgar...

Nu är i alla fall två av dem klara. Jag har två till påbörjade någonstans...


Jag valde att sätta ihop två papper för att få en stabil bas. Ett färgat papper är ihoplimmat med en tapetbit innan jag klippte ut asken. Så långt hann jag för två år sedan.

Nu vek jag äntligen ihop två askar och dekorerade dem med påsktema. Alla dekorationerna är ritade och färglagda av mig. Självklart ska det vara påskliljor, matrjosjkor (ryska dockor), lite gräs, fjäderfän, fjärdar och godis till påsken. ;)


Askarna är exakt lika och ändå olika beroende på att färgerna, banden och dekorationerna varierar. Det var trevligt att göra dem just så lika och ändå olika.

Å visst kan vi ge bort liknande godislådor oavsett om det är påsk eller inte. Använd dessa för inspiration till en vårgåva till en gottegris. :)

För fler påskgömmor och påskägg - klicka här.

1 comment:

M said...

Heisan, jeg surfer litt hit og dit, er ny i bloggeverden, og tenkte å si i fra, at jeg har vært her...
Du ser nå alt for tøff ut til å lage så søte ting,
;)
Ha en fiiin dag, klem fra meg.