09 April 2009

Påskinspiration och en (s)kär utmaning

Idag är det skärtorsdag och för en del börjar påsken just idag. Flera arbetsplatser arbetar bara halv dag idag och eftermiddagen ägnas kanske åt att förbereda stora påskmiddagen, att storhandla alla ägg och flera tunnor sill osv. Någon kanske har tid över och kan sätta sig ner för - en säkerligen behövlig lugn stund - med påskpyssel.

Jag har redan nämnt att Skrotboken publicerar påskinspiration. Från igår och några dagar framöver fortsätter vi att inspireras av påsken.

Här kommer tjuvkikar på en del av det jag skapat. Vår ekonomi har verkligen inte plats för scrapinköp som det är just nu. Jag har inte lagt en beställning sedan i december... Tragisk, men sant. Det sägs att nöden har ingen lag och många kreativa och "bra" lösningar uppkommer när vi ställs inför "problem". Jag försöker att inte sörja avsaknaden av scrapnyheter genom att återigen utmana mig själv.

Ett genomgående tema är att jag skapat ekonomiskt och personligt. Jag har helt enkelt tagit vad jag har och också ritat och målat flera motiv själv. Klicka på bilderna för mer information.

Alternativ förvaring till påskgodiset

En KÄRringaktig layout ;)

Tulpaner hör till våren och påsken

Avslutningsvis ska vi inte missa berättelsen om Barbie och utmaningen att skapa i rosa om denna stilikon. All information hittar du här.

No comments: