06 April 2009

Gillar dig - Kort

Till alla hjärtans dag skapade vi som är aktiva i Skrotboken med färger som utgångspunkt. Ett inlägg fokuserade på de typiska kärleksfärgerna - rosa och rött - och använde minst en knapp på varje alster. Som kontrast till det och för att utmana oss själva skapade vi även i alternativa färger, dvs vilken färg som helst utom rosa och rött.

Jag skapade flera kärlekskort och alla kan användas till mer än alla hjärtans dag. För visst gillar vi någon mer än på just alla hjärtans dag? ;) Med våren kommer troligen också den där speciella känslan som förknippas med att vara kär. Idag och några dagar framöver kommer jag att visa upp kort med kärlekstema.


För det här kortet utgick jag från det stämplade hjärtat. Bakgrundens färg provades ut. Jag fastnade för en lila nyans som jag matchade med komplementfärgen gul. Texten och vingarna är ritade av mig.

Å visst är det så att färgerna även hör ihop med såväl våren som hösten?

För fler kärleksinspirerade alster i alternativa färger - klicka här.

1 comment:

Anonymous said...

Мне нравится Ваш стиль...