06 April 2009

Jag ska måla hela världen... skisstolkning

För några veckor sedan inspirerade Evelina med en skiss.


Direkt när jag såg Evelinas skiss kände jag att jag ville använda den för att klä om eller altra en burk. Grabbens pennor stod i en oklädd burk och det var bara att sätta igång.


Finns det något som skulle passa bättre än att tolka ränderna eller remsorna i skissen som regnbågen? Jag la dit en remsa till i skissen för att få med regnbågens alla färger.


Texten i ramen är en klassiker. Den passar prefekt för ibland, ja ibland vill han måla - hela världen. :)

Resultatet är som sagt till min son för att förvara några av hans pennor. Burkens dekorationer kan kännas flickaktiga och burken utgör då ytterligare ett av mina exempel på att det egentligen inte finns några typiska flick- respektive pojkfärger. Jag ser burken som neutral.

Jag ser burken också som glädjespridande med alla regnbågens färger. Den är en rolig färgklick i inredningen och nog sjutton är den inspirerande.

För att se fler skisstolkningar - klicka här.

No comments: