29 April 2009

Trevlig påsk med hararna - Kort

Ibland är det där små överblivna dekorationerna just det som behövs för att skapa ett kort... För det här kortet har jag byggt upp ett landskap av "spill" som jag hittade i min jakt på påskrelaterade dekorationer.


Påskhararna är kvar sedan jag ritade ett gäng när jag gjorde påskkort för något år sedan. Gräset är en liten spillbit som jag klippte på fri hand. Blomman och texten är nyritade.


Punchinellan är en rolig detalj och jag tyckte silver gav bäst effekt. Zigzagbandet, molnet och fjädern är en andra fräscha detaljer som förhöjer helheten.

Kortstommen som går i pastell är målad av mig medan sonen målade med sina fingerfärger. En intressant detalj är att jag vänt på färgen för himlen och marken...

För fler påskalster som går i pastell - klicka här.

No comments: