12 April 2009

Vad är det som varar till påska?

I början på det nya året skrev jag följande i ett inlägg
Varar till påska?

Idag bör jag har publicerat alla julrelaterade saker.

Eller...

kanske finns det något kvar...

som jag sparar till påsken? ;)

Här kommer... grabbens och mitt tittskåp med vintertema. Självklart är julen med. ;)
Photobucket

Den här vintern har det varit en "riktig" vinter. Vi har haft och har än metervis med snö som täcker marken. Därför var snötemat givet. Figurerna är en udda uppsättning som vi inte använde till något speciellt. Nu drar tomten en vals på sitt dragspel och den luvbeklädda hunden gungar i takt. De befinner sig i ett frostbitet vinterlandskap där snön faller.



Frostbitna närbilder. Notera speciellt sockerteckningen som utgör bakgrund. Det gnistrar om den...

Här hos oss är det ännu allt annat än snöfritt. Vi har fortfarande stora enorma höga snöhögar kvar. Säkerligen mäter de uppemot närmare en meter på vissa ställen. Det har även blivit lite kallare och strecket ligger runt nollan. Häromdagen snöade det... Tja... krasst sett behöver vi fortfarande bara titta ut genom fönstret för att få inspiration till vårt tittskåp...

3 comments:

Penseldraget said...

hej
tack för att du vill delta i min utlottning....Lycka till
kram pia

Carina said...

Så gulligt tittskåp kul idé

nikita said...

Tänkte bara tipsa om en ny tävling på min blogg:
http://nikital.blogg.se/2009/april/tavling-lekvira.html
Tävla gärna!