07 April 2009

Admit one dream - Kort

För att skapa det här kortet har jag letat reda på saker som legat riktigt länge. En del av de små detaljerna är saker som kom med i små scrappaket som jag införskaffade i början av mitt skapande, dvs våren och sommaren 2004. Åsså är det blommor. Jag har helt enkelt inte vetat var eller hur jag ska använda dem, men skam den som ger sig... ;)


Resultatet är ett relativt utmanande kort som går i tema kärlek i kärlekens färger.


Fjärilen är en stämpel som jag - ve och fasa - glömt bort att jag har i min ägo. Jag gillar utseendet med skarpa linjer samtidigt som det är detaljrikt. Självklart var jag "tvungen" att böja upp fjärilens vingar för att på så sätt ge den "liv". Jag har överlag använt dimensioner i olika former på detta kort. Det här är ett typiskt kort som min mor brukar sitta och fingra och känna på...

För fler kärleksinspirerade alster i kärlekens färger - rosa och rött - klicka här.

2 comments:

Yoli Design said...

så läckert...
ja, gillar ju din stil massor...

kram kram

Anonymous said...

Очень очень красиво!