27 April 2009

Bjud på fika med semlor och te i vår - Kort

Semlor, fettisdagsbullar, hetvägg - kärt barn har många namn. Det känns som om det var ett tag sedan vi åt semlorna nu. Ändå är det rätt ok att visa upp det här kortet nu. Det var trots allt "tabu" att äta semlor från fettisdagsdagen och påsken eftersom det är fasta. Som Sverige av idag ser ut är semlor något som äts året runt och just nu - så här strax efter påsk - är det helt ok att frossa i dessa läckerheter igen. Passa på att sno ihop en deg och bjud på bullfest i vår. ;)

Jag gillar semlor, men det är långtifrån alla i min omgivning som gör det. ;) Ändå händer det att vi fikar någon semla...


Semlorna har jag ritat själv och visst har de vissa likheter med hamburgare... Tepåsen innehåller såklart en utdragbar tepåse i form av en tag där tid och plats står.

Tänka sig att jag också använde mig av en mönstersax för att klippa till en bård. En bård som sedan fick en rejäl omgång med chalk. Det är en härlig känsla att jag ibland kommer ihåg att använda dessa "bortglömda" redskap. De är trots allt användbara. Vad skapar du med mönstersaxar?

För fler alster med semlor - klicka här.