28 April 2009

Ett upphottat påskkort

Ibland går det att bygga vidare på saker och ting. Det är just vad jag gjort med detta kort...


Jag hittade igen ett påskkort som jag gjorde för två år sedan och tänkte att det var väl inte så fräckt, men jag kan göra om. :) Grunden med den underliggande skissen och mitt ritade motiv (inklusive separata fötter som sitter lite lite på distans) hade helt enkelt potential...


Texten minns jag att jag valde för att få ett sammanhållet tema för hela kortet och framförallt anspela på solens varma strålar. Blommor! Oj så det kan gå. De kommer från ljusmanchetter och jag är nöjd med att jag faktiskt ritade mitt eget blomcenter i en helt avvikande färg.

Ändringarna då? Jag valde att rita dit detaljer som gräs och blomblad direkt på kortet och en ram runt om. Resultatet är ett mer livfullt kort med större karaktär och även mer maxell.

Troligen är det exakt sånt här som kallas utveckling. När du ser något du redan gjort och direkt associerar till att oj, det där kan jag göra om och förhoppningsvis blir det bättre...

För fler påskalster som går i pastell - klicka här.

No comments: