25 March 2010

Påskkort och tävling i Creativicas blogg

Denna tävling är avslutad

Detta inlägg finns i sin helhet i Creativicas blogg här.

Här snöar det utanför vårt fönster idag, men vi känner samtidigt att våren är på väg. Det är bara det att den tar lite längre tid på sig…

Så om våren inte märks genom att snön smälter bort av solen som skiner märker vi det i alla dessa olika dagar och helger som uppmärksammas under våren. Idag är det våffeldagen och om exakt en vecka inleds påskhelgen med skärtorsdag. Creativicas nya tävling här i bloggen handlar om påsken.

Vi vill att du skapar ett påskkort utan att använda några påskpapper. Påskdekorationer, påskstämplar och motsvarande är tillåtet.

Vinsten är nya Maja-papper. För att delta lämnar du en kommentar med en fungerande direktlänk till var du visar upp ditt påskkort. Detta ska du göra senast torsdag den 8e april, dvs veckan efter påsk. Några kommer alltså att ha påsklovet på sig att skapa. :)

Det finns många papper som passar till påskkort även om de ursprungligen inte var avsedda för denna helgen. Lillylva och maxell bjuder på inspiration.

Först har vi Lillylva som matchar Graphic 45 serie A proper Gentlemen – The Sophisticate och Man About Town med Graphic 45 serie Renaissance Faire Collection – Romantique. Till det kommer en stämpel från Reprint med påskhälsningar och glitterlim/stickles.


Den gula och gröna färgen som kommer igen i flera av Basic Grey serie Origins gör dessa papper lämpliga för såväl påskkort. För det här kortet har maxell använt sig av såväl framsidor som baksidor av Basic Grey Origins papper Henna och Sugar Pea. Det matchas med en omfärgad blomma, handklippta löv, en cirkelpunchad blommitt och glitterlim/stickles. Påskhälsningen är skriven för hand.


Alla som pysslar får spillbitar. Här har jag använt små spillbitar som jag samlade ihop efter att jag rivit och använt papper för andra alster. Jag började nerifrån och byggde uppåt genom att riva och passa ihop bitar av såväl framsidor som baksidor av Basic Grey serie Origins – Sugar Pea, Basic Grey serie Sugar Rush – Candy Hearts och Fancy Pants serie Frost – Snowball Fight. Efter att jag fått ihop hela ytan chalkade jag papperskanterna som ligger längst ner och mot sidorna innan jag limmade fast allt. I mitten skrev jag en påskhälsning och ritade en tupp.


Vad ser du att du kan använda för papper till dina påskkort? Ta ett eller ett par papper och skapa ett påskkort.

No comments: