12 March 2010

No fear zone - teknik

Här kommer något som varit klart ett bra tag. Sedan i början av året.

Du kanske är som mig och samlar på dig en massa kunskap kring scrappandet (en åkomma härledd från den akademiska världen för min del). Sedan kommer problemet - du ser inte skogen för alla träd... Nu kanske jag kan komma djupare in i skogen - igen - med hjälp av ett altrat anteckningsblock för teknikdelen.


Vareviga år var å varannan dag svär jag över att jag har sånt kaos i min samling av scraprelaterade saker som fungerar som min inspirations- och referensbank. Nu så här i januari 2010 kände jag att det var dags att ta tag i det här - igen. ;)

Jag klädde om ett vanligt anteckningsblock för att samla ihop alla tekniker - gärna med beskrivning och exempel. Å japps, det kommer att innehålla allt från gamla beprövade (även av mig), det som är hett just nu samt överlag idéer, tips och råd som jag dels stött på i olika sammanhang (nödvändigvis inte scrapsammanhang) samt - det viktigaste av allt - mina egna kommentarer och noteringar till det hela. Hoppas nu att sidorna räcker...


Materialmässigt har jag omedvetet siktat in mig på tekniker av olika slag med färgstänk (som jag gjorde tillsammans med grabben), infärgning med distresser, MCP, stämpling, embossing, stansning, doodling osv. En lekfull framsida kändes helt rätt i detta sammanhang. Notera även bokmärket som kommer från en julklapp som grabben fick eller en av dessa eviga batteridrivna saker...

Hur det gått med denna? Tja... den är tom fortfarande...

Fler alster med inspiration från ett nytt år här.

Detta block skapades i januari 2010.

Icke-scrapmaterial: Anteckningsblock, vitt papper, färgat papper, fingerfärg, målarpensel, bild på pil, egenritad dekoration, färgpennor, svart penna, paljett och plastflärp från en leksak.