03 March 2010

Avtryck i tiden

Idag har Skrotboken skapat med något som aldrig verkar gå ur tiden. Vi använder minst en klocka eller en urtavla på det vi skapar. Min tidsrelaterade inspiration kommer från att det handlar om att ta tillvara på tiden.

Jag försöker alltid leva efter att det är just här och just nu som är viktigast. Det är vad du gör nu som ger avtryck. Denna "livsfilosofi" använde jag som utgångspunkt för min layout där dåtiden, nuet och framtiden tar plats.


Det är det jag gör just nu (och nu och nu och...) som ger avtryck i tiden som kan bestå längre än vad nuet sträcker sig. Jag valde att använda mig av en gammaldags dåtida stil (starkt influerat av så kallad Vintage Scrap) för att skapa om att att det enda som gäller är här och nu.


Det handlar om något som ständigt pågår - vår familj. :) Å ja, det är bara att gå in helhjärtat i det och göra det bästa av tiden - hela tiden.

Fler klockalster här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, färgat papper, en bild nedladdad från någonstans på Internet, garn, spetsar, sinmaiband, en tag och en rostig gammal kapsyl.

1 comment:

Unknown said...

ååååååå vilken härig Lo, den är så ....´känns som om man har hittat en hemlig låda på vinden och när man öppnar så är den fylld med underbara ting.....som har alla har en alldeles egen historia att berätta.

underbar

kram Nilla