02 March 2010

Mammas nya kille


I mitten av februari månad skapade Skrotboken kring ordet "mamma". Några scrappade äntligen om sina egna mammor. Jag valde dock att scrappa om mig själv som mamma.

Jag har några riktigt babypojkaktiga scrapsaker som jag sparat på under en längre tidsperiod eftersom jag en gång hade storstilade planer på det temat. Jag är väl inte ensam om att ha (för) många foton på en liten ny individ som trätt in i ens liv när man själv kunde börja titulera sig mamma?

Dessa planer har dock ännu inte realiserats och nu kände jag att det var dags att känna sig för och bekanta sig med pappren ifråga. Jag nallade helt enkelt delar för att skapa en layout med "mammas nya kille". :)


Såna här layouter är idealiska för att lägga med sina tankar kring att bli, att vilja bli och sedan att vara mamma - med eller utan dold journaling. För är du mamma tar det oftast upp en stor del av ditt liv. Att scrappa det är att dokumentera vardagen.

Fler alster med mamma hittas här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper, egentillverkade textremsor och slipkloss för fotokanterna.

No comments: