27 October 2011

What about the yellow pill?

I slutet av september månad publicerades ett inlägg där utmaningen var att skapa med inspiration från någon film och att använda dold journaling.

Min layout vart som följer


Jag skapar, som de flesta säkerligen redan noterat, i stort sett alla mina layouter i formatet A4 och jag har alltid gjort det. Ett medvetet val som jag gjorde redan från start. ;)

Detta format innebär att jag har en något mindre yta att tillgå för att till exempel skriva journaling. Samtidigt gillar jag interaktiva layouter och därför passar det bra med dold journaling. Här sitter den instoppad bakom ett mönsterpapper.


Jag inspirerades självklart av Matrix. Vi vet väl hur det är med det röda och det blåa pillret, men hur det egentligen med det gula pillret...?

Det här är andra gånger jag gör en layout med ett blister. Den första finns här. Denna gång har det piller i sig... Mer än så behövs inte sägas!

För fler alster med inspiration från film och med dold journaling - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Svart papper, vitt papper, blister, gult piller, plastpärla (fjäril), tejp, häftklammer inklusive häftapparat samt dymo.

No comments: