01 October 2011

Oct 31st välkomnar...

... verkligen till skapande.

Var år när Halloweensakerna släpps njuter jag. Det är läckra och bitvis läskiga saker som tilltalar mig. Det kan vara färgstarkt och iögonfallande med svarta inslag. Ibland är det något dovare färger med mystiska och magiska inslag. Båda är klockrena – året runt. :) Oavsett om du firar Halloween eller inte finns det alltid material som bör tilltala just dig. Vänd och vrid på pappren för att riktigt se hur de egentligen ser ut.

Creativica har tagit in dovare ljuvliga papper som har intressanta färginslag. Jag talar självklart om Fancy Pants serie Oct 31st. Riktiga läckerbitar – allihopa. På det kommer sedan ett användbart ark med cardstock stickers från Kaiserkrafts serie 13th hour. Det arket innehåller flera delar som i stort sett vem som helst kan använda vart som helst. Se själv här. Passa på att handla med rabatt idag, den sista dagen med månadens erbjudande på stickers.

Igår presenterade jag, i Creativicas blogg, hela tre inlägg med tema Halloween och andra spökfyllda tillfällen. Alla är gjorda med helt olika papper från olika tillverkare. Några papper är inte ens primärt avsedda för Halloween, men de passar perfekt.

Vi börjar dock med ett kort med Halloweenpapper – Fancy Pants Oct 31st...


välkomnar...


... till en helt magisk kväll…

Ja, det är säkerligen något kusligt kuligt på gång. Fest är det definitivt. Ändå till spöktimmen och troligen också till vargtimmarna…

Detta kort bygger på en klassisk Halloweenfärg – lila. Kortstommen går i lila och de delar av Fancy Pants mönsterpapper som jag använder går i nästan samma lila färg. Som de enda dekorationerna använde jag ett lila band – återigen i nästan samma lila färg – samt en svart fågel och "damasker" från Kaiserkrafts stickersark. ”Damaskerna” kommer i en remsa. Jag klippte isär remsan och klippte runt mönstret på sidorna för att få ett extra "band" (se bild här ovan).

Texten skrev jag för hand på såväl framsida som insida. På insidan ritade jag också dit en läskig detalj. Mer än så behövs inte för att göra det festligt. :)

Stay tuned for more spooky inspiration.. och du glömde väl inte att besöka Creativicas monter på mässan som är i helgen!
maxell


Materiallista finns här.

No comments: