16 October 2011

Trevlig resa i frostigt höstvitt

Igår lördag publicerade Skrotboken ett inlägg med frostigt vita höstkort. Vår inspiration för den vita hösten kommer självklart från frosten - den som vi har här var natt nu - och också från några speciella dagar som infaller nu i oktober.

Bland annat handlar det om den vita käppens dag, det vill säga en dag för de synskadade. Läs mer om det och en personligt tänkvärd reflektion från Bi i inlägget.

Även om det blir ljusare med vit frost på marken är hösten relativt mörk. Dagarna blir kortare och kortare och för att fly höstmörkret åker några till andra platser på jorden. Platser som förhoppningsvis är ljusare och varmare. Här är ett kort som önskar trevlig resa.


Jag brukar i allmänhet ta det jag råkar få syn på och som jag tycker passar. Här hittade jag en reklamficka med en karta på. Den fick bli bakgrundspapper till mitt kort.

På det dekorationer och en hälsning som fick bli i svart text (egenstämplade små bokstavslappar). Lappen som hälsningen är fäst på baseras på en stämpel som jag stämplade och embossade med clear. Det är en enkel lösning för att skapa vita alster. Embossa i vitt eller clear för att få med något mer på det du skapar.


Reklamfickan har plats för en fickpeng på resan... eller för själva biljetten.

För fler frostigt vita höstkort - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Reklamblad, vita fjärdar, vitt papper och knappar

No comments: