23 October 2011

Crawling in my mind...

Under veckan har vi hos Creativica skapat en sida till BoM (Boken om Mig). I egentlig mening skapar jag ingen BoM. Det händer dock att jag skapar om och kring mig och mina tankar så på sätt och vis kanske jag gör en BoM ändå. ;)

Det är rätt befriande att mellan varven sätta saker på pränt. Så som jag skapar innebär det också att jag tänker och resonerar med mig själv kring det hela och på så sätt får jag distans.

Här är en sådan där layout med mig och mina tankar kring något.


Nu har jag inte spindelrädsla… annars hade det kunna vara det som min layout handlar om. Vad den egentligen handlar om låter jag vara osagt mer än att tiden är central.

För den här layouten har jag använt mig av ett exakt likadant papper som jag använde till en annan layout för några veckor sedan. Eller nästan exakt likadant. Detta är svart och det förra var brunt.


Rubriken är skriven med Kaisercrafts alfabetsstickers i miniformat som fästs på en handklippt tankebubbla. Den sitter på 3D-kuddar och har en krypande detalj. Tankarna kommer som bling från mitt huvud.

Jag passade också på att sätta bling som rök ur skorstenen på den stora klockan – en cardstock sticker från Kaisercraft.


Här är det den där centrala tiden i form av klockor.

Pappret har sprickor som jag embossat. Dessa går som blixtar rakt genom mitt huvud… Vill du veta hur jag embossat dem kan du titta på en tutorial som jag gjort.

Fotot är utskrivet på papper och färglagt med distresser.


Svart och gult är, som jag tidigare nämnt, alltid rätt tillsammans. Här är det gula detaljer som lyfter mot det svarta. Några gnistrar och blänker. Det är en remsa från ett härligt glitterpapper från DCWV.

Än mer glitter och blänk kommer i form av svart stickles på detaljer (alla spindlar, loden till den stora klockan och detaljer på döskallen från QuicKutz) samt embossing på en urtavla som finns i mönsterpappret.

Som du kanske sett har jag också målat en ram runt layouten. Den lämnar plats för detaljer i mönsterpappret så att de framhävs. Ramen är målad med tre färger akrylfärg varav den sista är svart som målats med magic mesh som mask. Ett enkelt sätt för att få extra piff och detaljer här och där.

Materiallista finns här.

Missa inte julkortet jag gjorde av rester från denna layout. Du hittar det här.

No comments: