15 November 2010

Slipsar på rad...

Igår firade vi far, det vill säga min far å min sons morfar. Det vart söndagsmiddag och tårta så det stod ut genom öronen. :) Å han fick ett kort och en teckning med en gammal buss. Han fick ett kort utan några som helst direkt typiska saker som finns på ett farsdagskort, men väl saker som han själv kan associera till och känner igen.

Jag brukar inte göra kort till denna högtid, men i år har jag gjort flera stycken. Nedanstående kort är ytterligare ett sådant kort. Nu tycker jag själv att det nödvändigtvis inte måste användas till just fars dag, men ja... det går det med.

Bakgrunden är att när jag ändå knutit ihop en slips till ett annat kort, knöt jag tre till av bara farten. Alla är enligt Mahlin78s beskrivning i tutorial för skjortkort med modifieringen att de är formade samt att jag vek in överskottet på ovansidan i knuten istället för att klippa av det. Var slips är klippt på fri hand.


Alla slipsarna monterades med 3D-kuddar på en bakgrund som i sin tur är monterad med 3D-kuddar på en kortstomme. Slipsarna hänger i en formad guldtråd av metall och under "motivet" är en handskriven hälsning.


Här är det skjortrelaterade i mönstret på mönsterpappren och vad vore väl en skjorta utan slips?

Kortet passar som sagt till far på fars dag, men jag tänker mig att det också passar till - till exempel - en kontorsnisse som fått nytt jobb, en gentleman som ska gratuleras av någon anledning eller en ny företagare.

För fler kort till fars dag och med anknytning till skjortor - klicka här.
Icke-scrapmaterial: Vitt papper och guldfärgad metalltråd

1 comment:

Cornelia said...

Åh, det här kortet gillar jag massor, massor!!!