04 November 2010

En glad hälsning

Jag fortsätter med mitt andra smilgubbekort. Här är det traditionella glada smilgubbar och inte smilgubbar som är ritade - av mig. :)


Jag har dessa runda och glittriga smilgubbar i olika storlek på ett klisterark. Här använde jag tre av alla färgerna som de kommer i och skapade ett kort med en glad hälsning.


Jag återanvände färgerna på klistermärkena för var ruta. Samtidigt flyttade jag ramarna ett steg till höger för en intressantare effekt. Alla tre rutorna sitter sedan på en bit mönstrat papper i en härlig glad grön nyans och allt sitter mot en vit bakgrund. Enkelt och färgglatt som gör en glad. :)

Det märks verkligen att jag hade en "bad-writing-day" den dagen jag gjorde detta kort. Som jag kämpade för att ens hålla i pennan... att sedan styra den var ett helt dagsverke. Å ja, jag gillar det ändå. Det ger charm...

För fler glada alster - klicka här.

Icke-scrapmaterial: Vitt papper och glittriga klistermärken med smilgubbar (tack till min pic som tänkte på mig när han bodde utomlands ett par år... )

No comments: