19 November 2010

Lycka är...

Idag uppmärksammar vi den internationella toalettdagen. Min mor visste om denna dag och vi talades vid om att ingen av oss kunde föreställa oss att omkring hälften av jordens befolkning saknar sanitära inrättningar. Det tål verkligen att uppmärksammas. Tänk bara på vad hemska - vanligen dödliga - konsekvenser det har...

Med anledning av denna viktiga världsdag passar Skrotboken på att leta efter scrapsaker i badrummet - vi som har sådana...

Mitt eget alster kommer här och jag passade på att göra en hel tutorial när jag ändå var igång. Länk finns i slutet av inlägget.

Jag måste börja med att erkänna att jag inte provat denna teknik i scrapsammanhang förut, men nu så. :) Vad för teknik? Jo, den när du använder raklödder och färg för att skapa egna bakgrunder.

Det är kladdigt värre och framförallt skoj. Har du inte provat? Gör det! Kika på min tutorial och exprimentera dig fram.

Ett av alla de papper jag färgade in på detta vis passade bra ihop med detta foto på min son.


Notera hur kepsen fortsätter in i pappret som jag färgade in. Det är detaljer som jag gillar och ofta har med på minst en sådan detalj på det jag skapar.


Dessa detaljer är inte alltid helt uppenbart, men kikar du så syns de...


Vill du prova själv - klicka här för tutorial.

Icke-scrapmaterial: Blankt vitt papper (Glossy), färgat papper, vitt papper, hålslagningsstans, hushållsfärger och raklödder

No comments: